És un dels ajuntaments capdavanters en la implantació d’aquest servei
La Regidoria d’Hisenda de l’Ajuntament d’Oliva ha implantat l’ús de la factura electrònica en la relació amb els proveïdors. Entre els avantatges d’aquesta solució tecnològica es troben la simplificació de les tasques administratives, l’estalvi en paper, i la reducció del temps que cal dedicar a aquestes tasques. A més, millora el control intern de la facturació, les tasques de gestió associades i el proveïdor podrà fer el seguiment de cada factura en qualsevol moment.
Aquesta factura electrònica es obligatòria des del passat 15 de gener de 2015 per a tots els proveïdors de l’ajuntament que presenten factures per un import superior als 5.000 euros, segons una normativa adoptada pel Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques
Les factures per valor inferior als 5.000 euros no estan obligades a presentar-se a través d’aquest sistema telemàtic “tot i això, pensem que és el millor sistema i, en un breu període de temps, quasi totes les factures que es presentem a l’ajuntament seran a través de la Plataforma FACE, ja que és també molt beneficiós per al proveïdor, perquè s’acurtaran encara més, si cap, els terminis de pagament” indicava la regidora d’Hisenda, Ana Morell.
Per tal de fer possible aquest avantatge, l’Ajuntament d’Oliva s’ha adherit al Punt General d’Entrada de Factures Electròniques (FACE) que possibilita la comunicació i l’intercanvi entre les administracions públiques locals i els seus proveïdors. Una adhesió que ha suposat un gran esforç del Departament d’Intervenció i Tresoreria per tal d’adequar i actualitzar a aquest nou sistema de facturació tant a nivell informàtic com també de personal.
Des del Departament d’Intervenció i Tresoreria Municipal es realitza un assessorament i ajuda als proveïdors que treballen directament amb l’Ajuntament d’Oliva per implantar la factura electrònica en els seus negocis. “Aquesta ajuda es centra sobretot en els xicotets i mitjans comerços locals i comarcals que no coneixen el nou sistema de treball” afirmava la regidora d’Hisenda, Ana Morell.
Des de la Regidoria d’Hisenda s’ha indicat que l’organització municipal aposta de manera decidida per aquestos nous mecanismes que permeten una millora del servei oferit als seus proveïdors, millorant l’eficiència de la seua relació. D’aquesta manera, es redueixen els temps dedicats a la gestió interna de les factures, permetent oferir un millor servei també de cara al ciutadà.
Segons paraules de la regidora d’Hisenda, Ana Morell, «creiem que la implantació de la factura electrònica és un pas més per aconseguir que la interoperabilitat es consolide com a eina per millorar les relacions entre les administracions públiques i el seu entorn (ciutadans, empreses, altres administracions públiques), per tal que el servei oferit als ciutadans siga millor, més proper i de més qualitat «.