Salta al contingut

Premsa

Els models d’èxit centren la jornada sobre “Innovació i competitivitat turística” que l’Agència Valenciana de Turisme i la Cambra de Comerç de València han realitzat a Oliva

S’ha presentat el programa de Competitivitat Turística de la Cambra de comerç de València, on els empresaris poden accedir a un finançament de fins al 50 per cent per a les seues accions en matèria d’innovació

La regidora de Turisme de l’Ajuntament d’Oliva, Mireia Morera, ha mostrat la disposició del consistori a recolzar els processos de transformació de l’empresariat en matèria turística, amb l’objectiu d’aconseguir major qualitat en els serveis i productes i, en definitiva, major competitivitat de la ciutat d’Oliva com a destinació turística

 

El saló de Plens de l’Ajuntament d’Oliva ha acollit la jornada “Innovar o morir? Programa de Competitivitat Turística”, centrada en la innovació com a oportunitat per a generar negoci turístic en les empreses i el territori de la Comunitat Valenciana.

Mónica Morales, representant de la Cambra de Comerç de València, ha presentat els beneficis del Programa de Competitivitat Turística de la institució cameral. El programa realitza a les empreses un diagnòstic gratuït de les necessitats de millora en matèria d’innovació i els planteja propostes d’acció. Qualsevol inversió en l’empresa que supose un canvi en matèria d’innovació podrà estar finançada fins al 50 per cent.

Durant la jornada, Juan Carlos Sanjuán, fundador de Casual Hoteles, cadena espanyola d’hotels temàtics nascuda a València, ha presentat l’experiència de la seua empresa en matèria d’innovació i les diferents accions de màrqueting realitzades en aquest àmbit. Segons Sanjuán, “la innovació distingeix a un líder d’un seguidor, cal veure el que fa la competència per a no fer-ho o per a donar-li un valor afegit que et diferencie. És essencial saber quin tipus de client tinc i quins detalls li poden agradar”. Com a exemple, segons ha explicat, en els seus hotels disposen de bateries de mòbil gratuïtes, carrets i bolquers per a bebès, llit i menjadors per a mascota. 48 hores abans que arribe el client se l’informa via watsApp del temps que farà a la ciutat o se l’avisa en el moment que està preparada l’habitació. El fundador de Casual Hotels destaca que totes aquestes iniciatives es poden realitzar a baix cost potenciant les sinergies amb altres empreses.

Per la seua banda, Alberto Galloso, director de Soluciones Turísticas, empresa de consultoria i màrqueting especialitzada en turisme i oci, ha abordat els canvis de model en les empreses. Considera que el centre de la innovació és el client, que està en continu canvi i que cerca, cada vegada més, un turisme d’experiències. Per açò el producte s’ha d’adaptar a les seues demandes. Galloso ha oferit sis claus per al canvi: Determinar al client objectiu, estructurar les experiències de l’empresa, adequar els suports, comunicar al públic, estructurar el producte en unió amb altres empreses que puguen oferir un servei complementari i innovar.

La jornada ha conclòs amb la presentació de l’experiència d’una empresa de la comarca de la Safor, el grup Joba Eventos de Gandia. Segons el seu fundador, Juan Baptista Arts, “la innovació és la diferenciació respecte als competidors i ens nodrim dels millors professionals per a oferir un servei de la major qualitat en els nostres esdeveniments. Així mateix, oferim tallers de creativitat i innovació a les empreses”. Joba Eventos ha diversificat la seua activitat empresarial cap al turisme de congressos i incentius corporatius, de festivals, esportius, cultural i d’experiències. Com a projecte de futur, treballen en el que han denominat “Astroturisme”, un hotel rural de luxe, conformat per esferes semicirculars, una experiència sensorial 24 hores on el client puga dormir mirant els estels.