Salta al contingut

Premsa

El Consell Municipal de Turisme d’Oliva aprova per unanimitat les comissions que impulsaran una nova estratègia turística integral

La regidora de Turisme, Mireia Morera, va reunir ahir als professionals del sector turístic d’Oliva per a acordar un nou sistema de treball en meses sectorials que permetrà a Oliva aconseguir nous reptes i reforçar els objectius de posicionament com a destinació turística internacional.

S’han constituït tres comissions de treball: la d’actualització i revisió del Pla Estratègic de Turisme, la d’Oliva Activa, centrada en la promoció del turisme esportiu i actiu, i Oliva Gastronòmica, per a ressaltar l’oferta gastronòmica de la nostra ciutat.

La Tourist Info ha registrat enguany 13.717 visites, la qual cosa suposa un augment de més del 30 % respecte al 2017, el col·lectiu més nombrós és el dels turistes estrangers de Regne Unit, Alemanya i França.

 

El Saló de Plens de l’Ajuntament d’Oliva va acollir ahir a la vesprada la sessió ordinària anual del Consell Municipal de Turisme amb la presència de l’alcalde, David González, com a president del Consell, la regidora de Turisme, Mireia Morera, com a vicepresidenta i coordinadora d’aquest fòrum professional en matèria turística, i altres representants de grups polítics del municipi. Així mateix, també van estar presents els principals representants del sector turístic de la ciutat, empreses turístiques i altres organismes vinculats al sector que formen part del màxim òrgan assessor en matèria turística.

La creació de meses sectorials per a dinamitzar els pilars fonamentals d’Oliva com a destinació turística i la generació de sinergies entre tots els agents implicats del sector va centrar la celebració d’aquest Consell. A més, Mireia Morera va presentar l’informe d’activitats de l’any 2018 que resumeix totes les actuacions que s’han desenvolupat des del departament que dirigeix.

Creació de les comissions de treball

El Consell va aprovar, de manera unànime, la creació de tres equips de treball que, integrats per actors implicats del sector privat i públic, seran els que interactuen per a la creació de diferents productes turístics i la definició de noves estratègies turístiques.

La primera d’aquestes comissions està dirigida a actualitzar i revisar el Pla Estratègic d’Oliva, redactat l’any 2006, tenint en compte la promoció i protecció dels recursos turístics de manera sostenible. A més, aquesta comissió s’ha marcat com a objectius prioritaris l’estudi de la classificació i zonificació de sòl per a la implantació d’activitats turístiques i la proposta anual d’una sèrie d’accions encaminades al desenvolupament sostenible d’Oliva com a destinació turística.

De la mateixa manera es va aprovar la constitució de la comissió Oliva Activa, una delegació que naix amb la idea de traslladar propostes per a protegir els recursos naturals i al mateix temps habilitar espais per a la pràctica de les diferents modalitats esportives. Aquesta modalitat turística complementa i ajuda a la desestacionalització de la destinació d’Oliva, incorporant una característica que la diferència i la converteix en un destacat referent turístic a nivell internacional.

Finalment, es va crear la comissió d’Oliva Gastronòmica, un equip de treball generat amb l’objectiu de posar en valor la cuina i els plats típics d’Oliva, treballant la imatge turística de la nostra terra com a destinació gastronòmica, amb una cuina autèntica, diferent, sana i saludable.

Memòria d’activitats 2018

Amb motiu de la celebració d’aquesta sessió del Consell Municipal de Turisme, Mireia Morera, de Projecte Oliva, va facilitar als membres de Consell la Memòria d’accions del departament realitzades durant aquest 2018, en la qual s’inclouen, entre altres, activitats de promoció turística centrades en la potenciació del turisme experiencial a través de les visites guiades i rutes especialitzades, el turisme actiu amb la publicació de “Oliva Activa”, un nou catàleg de ciclisme, senderisme i escalada i la celebració d’esdeveniments de caràcter gastronòmic, cultural i esportiu.

Una de les actuacions més populars és l’agenda turística Oliva’t, una relació mensual d’esdeveniments, festes, activitats esportives, culturals, gastronòmiques, rutes, turisme actiu, esdeveniments nàutics, etc. que tenen lloc en el municipi. En total s’han repartit 3.827 exemplars als visitants i turistes en la Tourist Info Oliva, entre els quals destaquen els 1.086 en anglès, 1240 en castellà, 634 en francès i 670 en alemany.

A més s’han realitzat un total de 29 visites guiades i visites experiencials en les quals han participat 1.043 persones, i esdeveniments com el Primer Concurs Nacional de Coques creatives i Tradicionals, l’exposició permanent de Bonsais o l’XI Mostra Gastronòmica Ciutat d’Oliva, amb el V Concurs de Pebrera Farcida, el Taller júnior de Coques o la celebració del World Paella Day, esdeveniment que va congregar a més de 700 persones.

La regidora de Turisme, Mireia Morera, ha destacat també la importància del turisme esportiu fomentat amb la celebració del Campionat Nacional de Kitesurf i la col·laboració amb esdeveniments com la Marxa Alberto Contador o el Circuito Mediterráneo SUP-Race 2018, entre altres.

La participació en fires turístiques és un altre dels pilars importants de promoció turística que es duu a terme des del departament de Turisme. En 2018 Oliva Turisme ha estat present en els certàmens de referència del sector a nivell nacional i internacional com FITUR (Madrid), VAKANTIENBEURS (Utrech, Holanda), el MEDSEA a Alacant, la B-TRAVEL (Barcelona), la Fira de les Comarques (València) i la de Tots Sants Cocentaina (Alacant)

D’altra banda, és important assenyalar que l’afluència de visitants a la Tourist Info ha augmentat més d’un 30 % respecte al 2018, sent un 56% per a visitants estrangers (7.633) i un 44 % els visitants nacionals (6.084).

Finalment cal destacar que des d’Oliva Turisme s’han gestionat subvencions a entitats locals per valor de més de 110.000 euros procedents de la Diputació de València i Turisme Comunitat Valenciana.

Mireia Morera ha mostrat la seua satisfacció pel treball realitzat encara que ha insistit en la necessitat de continuar amb la línia estratègica de potenciació i especialització de l’oferta, la professionalització dels agents turístics de la ciutat, i la millora contínua en qualitat. D’altra banda seguirà treballant en l’organització d’esdeveniments esportius, com a turisme sostenible al llarg de tot l’any. També ha destacat la importància de treballar tots en el mateix sentit per a fomentar una identitat que ens faça destacar per les nostres fortaleses com la qualitat de les nostres platges i del nostre entorn, les facilitats per a la pràctica de l’esport i el nivell de la nostra gastronomia.