Salta al contingut

Premsa

L’Ajuntament d’Oliva habilita un servei no presencial d’expedició de certificats digitals

El servei està especialment dirigit a les persones que encara no disposaven d’un certificat digital perquè puguen seguir fent els tràmits administratius de forma telemàtica.

L’actuació s’ha coordinat des del departament de Modernització de l’Administració Municipal amb la col·laboració de l’Agència de Desenvolupament Local.

Els interessats han de telefonar al 962 850250 per rebre l’assessorament i les instruccions necessàries per a obtindre certificat digital.

Arran de la situació actual de l’evolució de la COVID19 gran part de les oficines d’acreditació d’identitat han deixat de prestar el servei. Per a facilitar el servei a les persones que encara no comptaven amb un certificat digital, l’Ajuntament d’Oliva torna a posar marxa el servei d’acreditació amb pautes especials.

Per a obtindre el certificat digital i resoldre qualsevol dubte, cal telefonar al número 962 850250 i el personal tècnic li donarà les instruccions per a acreditar-se de forma segura. Amb el certificat digital, la ciutadania pot continuar relacionant-se amb l’Ajuntament d’Oliva i altres administracions de forma telemàtica a través de la seu electrònica. Així, tot i que els processos administratius estan aturats, pot enregistrar les seues sol·licituds a través d’internet.

D’esta manera podran sol·licitar els tràmits per a l’obtenció de volant d’empadronament individual, informe urbanístic municipal, llicències d’Obra Major i Menor, comunicacions d’Activitats Innòcues, la gestió tributària i sol·licituds genèriques.

Des que es declarà l’Estat d’Alarma per part del govern espanyol, seguint les directrius governamentals i les recomanacions de les autoritats sanitàries, l’atenció presencial de les administracions municipals s’ha reduït dràsticament per tal de reduir la propagació del virus de la COVID19.

A l’Ajuntament d’Oliva, ha continuat el servei d’atenció al ciutadà de forma telemàtica, a través de la seu electrònica a efectes de tramitació. Per a poder accedir a este servei, és necessari disposar d’un certificat electrònic que acredite la identitat. En aquest tràmit és estrictament necessari verificar la identitat del sol·licitant per habilitar el certificat a tots els efectes.

Amb les noves mesures decretades pel ministeri es permet habilitar de forma provisional l’expedició de certificats amb formules telemàtiques. Tot i això, ja que les competències digitals de la ciutadania és molt diversa, l’Ajuntament d’Oliva prestarà el servei d’expedició de certificats amb assessorament telemàtic personalitzat. Hi ha previsió i possibilitats d’ampliar el servei d’acord amb la demanda.

Informació complementària:

Seu electrònica de l’Ajuntament d’Oliva.
https://sede.oliva.es/absis/EAD/websPublicacion/emiservicio/castellano/VisorITs/
24891A1DA10F4DF6B76E636E84F11358.asp

Seu electrònica de la Reial Casa de la Moneda, Fabrica Nacional de Moneda i Timbre.
https://www.sede.fnmt.gob.es/certificados/persona-fisica/obtener-certificado-software/
acreditar-identidad