10.000 visitants han rebut informació a través de la Tourist Info d’Oliva durant 2017, el 61 per cent turistes estrangers
L’oficina ocupa el lloc 9é en excel·lència i hospitalitat de la Xarxa Tourist Info, dins d’un examen on se’n van analitzar un total de 149.
El pressupost del Departament de Turisme s’ha incrementat un 216% en els últims 2 anys.
El saló de plens de l’ajuntament d’Oliva ha acollit la sessió anual del Consell Municipal de Turisme, on la regidora de Turisme, Mireia Morera, del grup Projecte Ciutadans, ha fet balanç de tota l’activitat desenvolupada pel departament de Turisme durant l’exercici 2017. La sessió ha comptat amb la presència de l’alcalde de la ciutat, David González, com a president del Consell; la regidora de Turisme, Mireia Morera, com a vicepresidenta; així com representants de tots els grups polítics en el consistori, empreses turístiques de la ciutat i altres organismes vinculats al sector turístic que formen part d’aquest organisme assessor en matèria turística.
Entre els assumptes de l’ordre del dia destaca l’aprovació del reglament i temàtiques a tractar en les noves comissions de treball que naixeran del Consell. Centraran la seua activitat en la revisió i actualització del Pla Estratègic de Turisme, el desenvolupament de l’oferta de turisme actiu i d’oci «Oliva Activa» per a la desestacionalització i potenciació de la marca Oliva Gastronòmica, per a continuar posicionant Oliva com a destinació gastronòmica de referència a la Comunitat Valenciana.
Durant la sessió, la regidora de Turisme, Mireia Morera, va presentar la memòria de l’exercici 2017 del departament, un període on s’ha actualitzat i renovat la seua imatge amb un nou logotip, s’ha editat una nova revista de Turisme Actiu, així com una nova guia turística de la ciutat i les seues platges.
10.000 persones han rebut informació a través de la Tourist Info d’Oliva durant l’any, el 61 per cent turistes estrangers. Segons va destacar Morera, la Tourist Info d’Oliva ocupa el lloc 9é en excel·lència i hospitalitat de la Xarxa Tourist Info, dins d’un examen on es van analitzar un total de 149 oficines.
D’altra banda, 800 persones han participat en el conjunt de visites i itineraris turístics realitzats pel Departament de Turisme enguany, i s’han repartit un total de 4.000 agendes turístiques (1.344 en anglés, 924 en castellà, 870 en alemany, 666 en francés, 181 en valencià i 25 en italià).
En relació a la participació en Fires, Oliva Turisme ha estat present en els certàmens referència del sector en l’àmbit nacional i internacional, una línia que es mantindrà i es vorà reforçada en el pròxim exercici. El departament de Turisme ha participat en les fires Fitur de Madrid, Medsea d’Alacant, BTravel de Barcelona, Eurobike en Fridedrichshaen (Alemanya), 50 Plus d’Utrech (Holanda), la Fira de les comarques de València, la de Tots Sants de Cocentaina i Expofiesta Alacant. Així mateix, Mireia Morera ha recordat com la ciutat ha acollit importants esdeveniments turístics de caràcter nacional, entre altres, la VII Marxa Cicloturista Alberto Contador i l’Spain Kiteboarding League. En l’àmbit local, al setembre es van iniciar les activitats de la X Mostra Gastronòmica Ciutat d’Oliva, que continuaran durant 2018.