L’Ajuntament i l’Associació de Comerciants d’Oliva (ACCO) presenten la nova campanya de conscienciació del comerç local
L’alcalde d’Oliva, David González, el regidor de Comerç, Mercats i Consum de l’Ajuntament d’Oliva, Pepe Salazar, i la presidenta de l’Associació de Comerciants d’Oliva (ACCO), Rosa Llopis, han presentat hui la campanya «Connexió Premium» de conscienciació de la importància del comerç local.
En primer lloc, el regidor de Comerç ha destacat la connexió “entre el comerç i la ciutat, ja que són precisament els comerços els principals creadors de riquesa i treball. A més es tracta d’una connexió amb un premi important: la professionalitat, la proximitat i atenció al client i la qualitat del producte que ofereixen els nostres comerciants del poble.”
Per la seua banda, la presidenta d’ACCO ha explicat en què consisteix la “Connexió Premium” a la qual fa referència la campanya: “a l’especial relació entre el comerç i els clients, entre els ciutadans d’Oliva, però també amb la ciutat i la seua economia, tradicions, cultura, etc.”
Per finalitzar, l’alcalde d’Oliva, David González, ha destacat la vocació de servei a la ciutadania dels nostres comerciants, i ha volgut agrair la seua tasca a l’Associació de Comerciants ACCO i també al regidor de Comerç, Pepe Salazar, pel seu esforç i treball diari per la millora del comerç local d’Oliva”.
“Connexió Premium”
La professionalitat dels forners per elaborar la millor massa, el saber fer dels carnissers per transmetre les nostres tradicions en cadascun dels seus productes elaborats, l’assessorament expert dels llibreters quant a històries i aventures o el coneixement en matèria d’estil i tendències del sector de la moda i els complements o del de la bellesa, entre altres, són els eixos d’aquesta campanya, que incideix en la relació especial que s’estableix entre el comerciant i el seu client a través de l’experiència, saber fer i coneixement del seu ofici.
«Connexió Premium» no és només una campanya local d’Oliva. Desenvolupada per la Confederació de Comerciants i Autònoms de la Comunitat Valenciana (COVACO), s’ha presentat hui a 25 localitats valencianes, que també compten com Oliva amb una associació local de comerciants membre de COVACO.
L’especialització, l’atenció personalitzada, el consell expert i la cura per convertir cada compra en una experiència única són les claus que converteixen el vincle entre el comerç i els veïns de la nostra població en una connexió del més alt nivell de qualitat.
Hi ha altres factors que també contribueixen a enfortir aquesta connexió, segons ha explicat la presidenta d’ACCO, com ara la confiança entre el comerciant i el client, les experiències que es creen quan fem olor, assaborim o toquem un producte, o l’aportació del comerç a la localitat, la seua història, la seua cultura, les seues tradicions… «El comerciant demostra que no només coneix molt bé el producte, sinó que també ens coneix a nosaltres, els clients», ha afegit Rosa Llopis.
En aquesta ocasió, el focus es posa en l’ofici del comerciant i es recupera el concepte clàssic dels tradicionals «Gremis de comerciants» per posar en valor el saber fer d’aquests professionals.
11 personatges per posar rostre a cada ofici
Per fer-ho, l’associació se servirà d’onze divertits personatges col·leccionables que al llarg dels pròxims mesos acompanyaran als comerciants en la campanya i els ajudaran a explicar als seus clients què fa únic a cadascun dels oficis.
Així, Manuel, el carnisser, o La Dolça, pastissera de professió, posaran en valor el coneixement i treball artesà d’aquests comerços del sector de l’alimentació, que fan dels seus productes els de millor qualitat. L’atenció a les tendències i la cura per la imatge de comerciants com Aurora o Rosa, que ens ajuden a veure’ns i sentir-nos bé, serviran per explicar els valors de sectors com el de la moda i complements o el de bellesa i salut. I personatges com Alfonso, del sector serveis, o Ginés, de la llar, entre altres, ens explicaran per què el seu assessorament i els seus consells experts fan possible que sempre trobem la millor solució, facilitant-nos així les compres i la vida.
La campanya repassarà cada mes un dels gremis que podem trobar en el comerç de LOCALITAT. Començarà la setmana vinent celebrant el Dia del Llibre amb els comerços del sector Llibreria-Papereria. Al maig li tocarà el torn a la Moda i Complements; al juny, Alimentació; i així seguirà posant en valor cada mes un sector fins al mes de novembre.
COVACO certificarà cada mes als comerços de LOCALITAT que reuneixen els requisits per presumir d’una «Connexió Premium» amb un segell que certifica la seua experiència i que permetrà als clients identificar-los com a comerços que aposten pel servei al client i que contribueixen directament al benestar i creixement econòmic de la localitat.
I l’associació, al seu torn, lliurarà un certificat de «Connexió Premium» a aquelles institucions i agents de la localitat que col·laboren amb el comerç i que contribueixen al seu enfortiment com un dels principals sectors estratègics de la localitat.
Precisament, un dels ens distingits amb aquest segell ha estat l’Ajuntament d’Oliva. Així, la presidenta d’ACCO ha lliurat dos diplomes de “Connexió Premium” a l’alcalde d’Oliva, David González, i al regidor de Comerç, Pepe Salazar, «pel seu suport i col·laboració amb el col·lectiu per fer de la localitat una ciutat més viva, activa i sostenible», segons ha destacat Rosa Llopis.
«I perquè els nostres clients s’emporten un trosset de la campanya a les seues cases i tinguen sempre present per què entre ells i el comerç d’Oliva existeix una «Connexió Premium»- ha explicat la presidenta -, els comerços els regalaran uns imants col·leccionables amb els onze personatges d’aquesta campanya».
Aquests imants es podran recollir cada mes en els comerços associats que participen en l’acció de cada gremi, fins a completar els onze que componen la campanya. I el client que reunisca tots els personatges, tindrà un regal al final de la campanya.
Per acompanyar la posada en marxa de la iniciativa en els comerços, demà divendres està prevista una animació al carrer en la qual dos dels personatges de la campanya explicaran als clients el contingut de la mateixa i els distingiran amb uns segells de «Connexió Premium», en aquest cas en forma d’adhesius amb el lema «Això nostre ha estat una connexió a primera vista».