La regidora d’Hisenda de l’Ajuntament d’Oliva, Ana Morell, ha donat a conéixer l’evolució de les estadístiques de fraccionaments de tributs municipals que s’han sol·licitat a l’ajuntament en els últims anys.
Amb estes dades es pot comprovar que, durant l’any 2013, quasi s’han duplicat les sol·licituds de fraccionament a l’ajuntament, respecte a 2012. Per a la regidora d’Hisenda, estes dades refectixen, «dos qüestions molt clares. D’una banda, que la situació de crisi econòmica continua afectant el nostre municipi i, d’altra, que l’augment també es deu a les mesures implantades per la delegació d’Hisenda per tal d’incentivar i acceptar els fraccionaments en aquelles famílies que necessiten adaptar les seues obligacions tributàries a la situació econòmica actual». Ha declarat Ana Morell.
Durant l’any 2013, els fraccionaments aprovats han sigut 254 en període de pagament voluntari, i 147 en període de cobrament per executiva. En total, s’han concedit 401 fraccionaments, front als 223 concedits durant l’any 2012.
Fraccionaments concedits per l’Ajuntament d’Oliva entre 2011 i 2013:
EXERCICI |
VOLUNTÀRIA |
EXECUTIVA |
TOTAL |
2011 |
77 |
95 |
172 |
2012 |
130 |
93 |
223 |
2013 |
254 |
147 |
401 |
TOTAL |
461 |
335 |
796 |
Per este motiu, des del departament d’Hisenda s’ha anunciat que «aquelles persones que no puguen fer front al pagament dels impostos municipals, que vinguen a l’ajuntament per tal de sol·licitar, en període de voluntària, el seu fraccionament. Ens hem adonat que la gent no pot fer front a estos pagaments i per això hem d’estar al costat dels nostres ciutadans» indicaven des del departament d’Hisenda.
Amb estos fraccionaments el que es pretén és allargar els terminis de pagament d’estos ciutadans per tal que les seues quotes siguen més baixes en estos temps de crisi generalitzada. «Des de la Regidoria d’Hisenda volem ajudar en tot el que puguem a estes persones, per tal d’evitar recàrrecs innecessaris per via executiva» assenyalava la regidora Ana Morell.
Tot i que la normativa actual permet uns fraccionaments molt limitats pel que respecta als terminis, «el departament d’Hisenda es sensibilitza amb aquells ciutadans amb dificultats econòmiques, i varia els terminis de pagament per tal que aquestos puguen fer front al pagament de les seues quotes. Pensem que el nostre ajuntament ha de recolzar i ajudar a totes les persones que es trobem en una situació complicada en estos moments» assenyalava la regidora Ana Morell.
D’altra banda, la Regidoria d’Hisenda presentarà, en breu, un Pla de Pagament Personalitzat amb el qual qualsevol ciutadà podrà unificar els seus impostos municipals i pagar-los a terminis, sense cap interés, i aprofitant-se també d’una bonificació del 3% per domiciliar els rebuts.