Salta al contingut

Premsa

S’inicia el procés de participació ciutadana per enllestir la segona fase del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS)

Des de la Regidoria de Medi Ambient s’informa que del 18 al 20 de setembre s’inicia la 2a fase dels treballs de camp necessaris per a poder elaborar el PMUS (Pla de Mobilitat Urbana Sostenible). Els dits treballs són la continuació d’una 1a fase que es va desenvolupar el passat mes de juliol.

El pla de mobilitat és una ferramenta necessària per a confeccionar un adequat desenvolupament urbanístic de la ciutat, ajuda a tindre una visió conjunta del municipi i a visualitzar la problemàtica en matèria de mobilitat. El conjunt d’estes accions són les que determinaran les estratègies que posen com a prioritat la mobilitat i accessibilitat del municipi.

Imma Ibiza demana la col·laboració de tota la ciutadania en este procés participatiu, per la importància que comporten els treballs a realitzar. Esta ferramenta és necessària perquè Oliva tinga un full de ruta (PMUS) per prioritzar la mobilitat i accessibilitat en el desenvolupament urbanístic.

Així mateix, al llarg d’aquesta setmana i la pròxima es duran a terme enquestes a domicili per part de treballadors degudament identificats. Aquells ciutadans/es que tinguen qualsevol dubte respecte a la veracitat de les enquestes poden telefonar al 699 901 902 per tal de confirmar-ho amb l’Ajuntament d’Oliva.

Imma Ibiza, regidora de Medi Ambient, explica que un objectiu d’esta legislatura és elaborar el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible (PMUS). Este pla de mobilitat porta implícit, per normativa de mobilitat, uns treballs de camp previs de participació ciutadana, i de presa de dades d’emissions de CO2 a l’atmosfera. Concretament, la normativa per elaborar el PMUS, estableix dos períodes diferents per a la presa de dades.

Amb esta finalitat s’ha contractat una empresa que farà la recollida de dades i que anirà degudament identificada i acompanyada d’agents de la Policia Local en els punts on es requerisca acompanyament policial.

Els punts que s’estudiaran són els que s’indiquen a continuació:

P1: Accés des de la carretera de Piles a Oliva per la CV-670

P2: Accés a Oliva per la N-332

P3: Accés a la Platja d’Oliva (Pau Pi) des del Passeig Oliva al Mar.

P4: Accés al Polígon Brosquil des de la N-332.

P5: Eixida d’Oliva direcció a Pego per la CV-715.

P6: Carrer d’Alfadalí a buscar la N-332.

El mostreig consistirà en la realització d’aforaments amb goma neumàtica i la realització d’enquestes presencials en els punts assenyalats. Estos treballs no suposaran en cap cas talls en el funcionament normal del trànsit.

Cal recordar que Oliva va aconseguir una subvenció de projectes locals d’actuació dels municipis de la Comunitat Valenciana susceptibles de cofinançament pel programa operatiu FEDER, de la CV 2014-2010 per a la redacció i aprovació dels Plans de Mobilitat Urbana Sostenible per import de 36.569,83 euros, i que el pressupost aproximat de la redacció del pla és d’uns 80.000 euros incloent l’informe d’avaluació ambiental necessari per a la seua redacció.