Salta al contingut

Premsa

Els centres cívics i de participació ciutadana de l’Ajuntament d’Oliva s’estan utilitzant com a infraestructures auxiliars

Des que es va decretar l’estat d’alarma els centres cívics s’han reconvertit en infraestructures auxiliars per a poder garantir el distanciament social i la higiene necessària en les labors essencials per fer front a la COVID-19. En este període i fins al moment, des que a muntar un centre de transfusions de campanya, com a centre logístic i per a recolzar les activitats d’acció social.

«Malgrat la situació de confinament, des de totes les àrees de l’Ajuntament d’Oliva hem estat donant suport i reforçant els serveis bàsics. En participació ciutadana hem cedit els locals cívics per a convertir-los en centres logístics i en infraestructures auxiliars» Apunta el Regidor de Participació Ciutadana, Josep Escrivà.

D’aquesta manera, des de març fins a setembre hem estat cedint el Centre Polivalent al Centre de Transfusions de la Comunitat Valenciana perquè pogueren seguir les campanyes de recol·lecta de sang de forma ininterrompuda.

Des del Centre de Transfusions estan molt agraïts amb la ciutat d’Oliva perquè a diferència d’altres llocs, s’han pogut seguir recollint la sang necessària per a abastir als bancs de sang, superant les, inclús, les expectatives previstes. Les previsions es van superar en 94 donant totals dels quals, 42 persones noves han decidit donar sang entre els mesos d’abril i maig quan més falta feia a la societat.

«Desde el centro de transfusión agradecemos la solidaridad de los vecinos de Oliva. Los donantes de sangre son héroes que salvan vidas y en este caso venir a dar sangre fue de valientes. Queremos destacar la valentía de los donantes de Oliva que en plena pandemia aumentaron su solidaridad» Eva Xandri, Responsable de Comunicació del Centre de Transfusions de la Comunitat Valenciana.

Des del primer moment, quan van cessar les activitats habituals, el centre Polivalent va passar a ser un centre logístic on l’Ajuntament d’Oliva va confeccionar gran part dels kits de protecció individual amb la col·laboració de personal propi i voluntaris. També es va fer servir com a centre d’avituallament als militars i a l’UME al seu pas per Oliva on van fer reforç en matèria de Seguretat Ciutadana i de desinfecció d’espais públics.

Per altra banda, el Centre de Participació Ciutadana del Pinet (CPC) ha estat utilitzant-se pel Departament de Benestar Social i pels Tallers d’Ocupació per tal d’oferir les activitats bàsiques que d’altra manera no tindrien espai per a cobrir-se. En molts dels casos els centres cívics ens serveixen per a muntar despatxos provisionals per reubicar els serveis tècnics per tal de garantir les distàncies de seguretat entre els empleats i usuaris dels serveis evitant aglomeracions en edificis centralitzats.

Durant l’estat d’alarma i posteriorment, el Centre Polivalent d’Oliva ha estat emprant-se com a centre logístic i de suport a les activitats destinades a pal·liar la transmissió de la COVID-19. Es va usar com a centre logístic en el repartiment de mascaretes, també com a centre d’avituallament per als militars al seu pas per Oliva, per a fer proves COVID-19 i està cedint-se des de fa sis mesos al centre de transfusions de la comunitat valenciana.

L’arribada de la pandèmia COVID-19 i totes les mesures emprades per a prevenir la propagació del virus, han impossibilitat l’ús intensiu de les instal·lacions cíviques i de participació ciutadana de la manera que ens era habitual.

A Oliva, hi ha un motor sociocultural molt potent i en els darrers anys s’han estat intensificant el suport institucional a les activitats associatives de tots els àmbits. Els centres de participació ciutadana havien intensificat les demandes d’ús fins a un 60% respecte a la mitja d’anys anteriors. La cancel·lació dels actes socioculturals, la manca de recursos per a controlar els aforaments i garantir el distanciament social com també les neteges entre actes fan que l’ús que ens era habitual no puga donar-se.
Per aquests motius, en la mesura del que és possible, des de la Regidoria de Participació Ciutadana hem redistribuït els recursos per a adaptar-nos a la nova situació. De manera que ara les activitats que es desenvolupen són de gestió municipal el personal subaltern s’ha destinat a reforçar les atencions i informació a la ciutadania via telefònica, servei normalment saturat, però amb la sobresaturació de les atencions presencials s’ha incrementat.