• A dia de hui, les persones ateses ascendeixen a 9.460 (4.149 espanyols i 5.311 internacionals) enfront dels 5.553 usuaris (2.074 nacionals i 3.479 estrangers) que van demandar informació en el mateix període del 2017.
• La procedència dels usuaris està pràcticament equilibrada entre nacionals i estrangers, sent un 48,3 % els procedents del territori nacional i un 51,7 % d’altres nacionalitats.
• Respecte al tipus de demanda que sol·liciten els usuaris de l’oficina, tant nacionals com internacionals, la prioritat se situa en informació local, seguida d’activitats culturals, informació sobre transports, festes, rutes i senderisme, serveis, oci, parcs naturals, mercats ambulants, platges, gastronomia i allotjaments, entre altres.
Oliva, a 17 d’agost de 2018.- Segons les dades oficials registrades, el nombre total de visitants a l’Oficina de Turisme d’Oliva ha ascendit a 9.460 persones (4.149 espanyols i 5.311 internacionals), enfront dels 5.553 usuaris que van visitar l’oficina l’any passat (2.074 nacionals i 3.479 estrangers), la qual cosa suposa 3.907 beneficiaris més i un augment del 85% pel que fa al mateix període de l’última temporada (des d’agost de 2017 fins ara). És a dir, que mensualment passen per les dependències de la Tourist Info quasi 800 persones, sent els mesos de març a setembre on es concentren el 60 % de totes les demandes.
Per llocs de procedència, els usuaris nacionals i internacionals pràcticament s’han equilibrat els demandants, distribuint-se en un 48,3 % per als espanyols i un 51,7 % per als estrangers.
A escala nacional, les Comunitats Autònomes que més usuaris han aportat a les dependències de l’Oficina de Turisme són la Comunitat Valenciana, Madrid, Catalunya i País Basc. Quant als visitants internacionals, els turistes que més informació demanden són els de Regne Unit, França, Alemanya i Holanda que sumen 4.508 visites. En l’altre extrem podem citar a Japó, Nova Zelanda, Vietnam i Tailàndia amb 5 visites. El terme mitjà de visites se situa entre els visitants de Suïssa, Canadà, Austràlia, Noruega, Finlàndia, Estats Units o Dinamarca, entre altres.
De moment, els dies més concorreguts en l’Oficina de Turisme han sigut els passats 13 i 19 de juliol amb 168 i 188 demandes, respectivament.
Respecte al tipus de demanda que sol·liciten els usuaris de l’oficina, tant nacionals com a internacionals, la prioritat la marca la informació local, principalment l’agenda turística, seguida de qüestions sobre activitats culturals, informació sobre transports, festes, rutes i senderisme, serveis, oci, parcs naturals, mercats ambulants, platges, gastronomia i allotjaments.
Entre les activitats amb més èxit de participació i de sol·licitud d’informació es troben les visites guiades al centre històric, les rutes cicle turístiques i de senderisme, les visites al Parc Natural de la Marjal Pego-Oliva i a la Font Salada i altres demandes relacionades amb la gastronomia, activitats esportives i visites a altres localitats veïnes
La Regidora de Turisme de l’Ajuntament d’Oliva, Mireia Morera ha mostrat la seua satisfacció per la labor que es realitza en les Tourist Info d’Oliva. Segons Morera, “les oficines de turisme juguen un paper fonamental en l’experiència turística, oferint informació d’interés sobre l’oferta i valorant els nostres recursos. Platges, història i tradicions, esdeveniments turístics i esportius, gastronomia i l’àmplia oferta d’activitats de turisme actiu i esportiu com el golf, l’hípica, el ciclisme conformen una proposta sòlida i de qualitat que es promociona des de les nostres oficines”.
A més, l’edil de Projecte Ciutadans d´Oliva ha indicat que “la quantitat i la qualitat de la informació que es proporciona des de l’Oficina de Turisme fa més fàcil l’estada dels turistes, presta un servei públic necessari i influeix positivament en la imatge d’Oliva i de tota la comarca posicionant-la com una de les destinacions turístiques més importants de la Comunitat Valenciana”.