Salta al contingut

Premsa

El Departament de Benestar Social d’Oliva realitza més de 2.300 atencions en el primer més de confinament

L’Ajuntament ha concedit 160 ajudes d’emergència social per valor de 73.755 € i ha repartit 302 vals per a alimentació per valor de 10.810 €

 

La Regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament d’Oliva ha prestat més de 2.300 atencions en el primer mes de confinament de la població derivat de l’alerta sanitària pel coronavirus Covid-19. El departament està treballant en estreta col·laboració amb la Creu Roja d’Oliva per a prestar totes aquestes atencions.

El principal mecanisme de suport a les persones necessitades en situacions d’emergència com la que estem vivint és la Prestació Econòmica Individual d’Emergència Social. Des que va començar l’estat d’alarma 160 famílies han rebut aquestes ajudes per un valor total de 73.755 €.

Als serveis habituals, que ara es presten de manera no presencial, s’han sumat la concessió de 302 vals per a alimentació per valor de 10.810 € i telefonades casa per casa a totes les persones majors del poble, servei que s’està portant a terme amb el suport de personal d’altres àrees.

Així mateix, l’atenció domiciliària a través de programes com el Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) i ‘Menjar a casa’ no sols es mantenen, sinó que s’han ampliat amb noves persones usuàries i amb la contractació de dos treballadores més. Des que va començar l’estat d’alarma s’han realitzat 149 atencions a domicili per part del SAD i 162 per part de Creu Roja.

Les accions de Benestar Social durant l’alerta sanitària es reparteixen en: primera atenció, persones majors, dependència, família i menors, igualtat i violència de gènere i masclista, persones sense llar, prestacions econòmiques i tramitació de la Renda Valenciana d’Inclusió. La Creu Roja, en col·laboració amb el Departament de Benestar Social, realitza atencions a domicili, entrega de pacs d’aliments, trasllats i acompanyaments i cridades de seguiment i d’informació.

En atenció primària s’han portat a terme derivacions a tota classe de serveis, des d’hospitals a Creu Roja o Centre de Salut, fins a Policia Local, Guàrdia Civil, el servei de mediació hipotecària o el servei d’atenció psicològica. Entre el Departament de Benestar Social i la Creu Roja s’han realitzat més de 3.600 atencions telefòniques.

Amb les persones en situació de dependència, des del primer dia, s’ha portat un seguiment personalitzat amb els casos registrats, s’han tramitat nous expedients i s’ha avançat en la gestió dels expedients iniciats. En l’àrea de família i menors, s’ha mantingut contacte directe amb les famílies ateses habitualment, i s’han realitzat intervencions psicosocials i socioeducatives, derivacions i seguiments de mesures judicials.

El consistori vol agrair a la Creu Roja d’Oliva la seua tasca, així com a totes les entitats que estan col·laborant en la gestió d’aquesta crisi, sense les quals haguera estat molt més difícil arribar a totes les persones vulnerables.