Salta al contingut

Premsa

Un estudi revela l’augment de la contaminació acústica a l’interior d’Oliva a causa de la N-332

Les dades reflecteixen que s’ha augmentat en un 55% el pas de vehicles des de l’any 1995

Un estudi elaborat per la Universitat Politècnica de València-Campus de Gandia reflecteix que a l’interior de la ciutat d’Oliva s’incompleixen, durant totes les franges horàries del dia, els nivells de sonoritat establerts sobrepassant aquests en més de 18 decibels el límit establert per la normativa actual.

Aquesta és la dada més cridanera d’un estudi acústic que s’ha elaborat durant els últims mesos des del Campus de Gandia de la UPV i que ha donat a conèixer avui mateix l’alcaldessa en funcions, Ana Morell. Informació de la qual també disposen tots els grups municipals i que ha estat remesa, en el matí d’avui, al Ministeri de Foment (Subsecretaria general d’explotacions i gestió de xarxa) i a la pròpia Demarcació de Carreteres de la Comunitat Valenciana “fent-los arribar la nostra preocupació per aquesta situació que es viu a Oliva des de fa molts anys “explicava l’alcaldessa en funcions, Ana Morell.

Des de l’any 1995 no s’havia tornat a fer cap estudi acústic sobre la repercussió de la N-332 al seu pas per Oliva. Les dades ara reflectides en 2015 és que s’ha incrementat en un 55% la intensitat de trànsit mitjana al dia de vehicles per l’interior d’Oliva (passant de 11.085 l’any 1995 als 17.265 vehicles el 2015). “Es tracta de xifres molt preocupants per les conseqüències que aquestes poden causar sobre els nostres ciutadans i sobre els edificis que es troben al costat de la travessia de la N-332. La nacional per l’interior limita el present i el futur d’Oliva i, a més, posa de manifest un perill per a la salut de les persones “.

Des de la Alcaldia s’ha indicat que, amb els resultats d’aquest estudi acústic, es té més força per continuar lluitant per exigir, a les administracions pertinents, l’alliberament de l’AP-7 entre Xeresa i Ondara i evitar així el pas de vehicles per l’interior d’Oliva. Així mateix, les dades de l’estudi també serviran per a sol·licitar al Ministeri de Foment a que complixca amb la normativa europea 2002/49/CE en la qual s’exigeix ​​als estats membres a que controlen i rebaixen la contaminació ambiental i acústica.

Des l’Alcaldia es considera que aquesta és la via per poder obtenir l’alliberament immediat de l’AP-7 al seu pas per Oliva, “denunciant aquesta situació que pateix Oliva davant la Unió Europea, organismes nacionals i autonòmics en matèria ambiental i acústica”.

Aquest estudi ve a sumar-se a un altre que ja es va realitzar a nivell particular pels propietaris de les urbanitzacions de Bellavista, Sant Antoni i Tossal Gros de l’impacte de l’AP-7 sobre les seves propietats privades i que ja va ser remès  junt a les al·legacions que en el seu moment va realitzar l’Ajuntament d’Oliva al projecte de la Ronda Sud.

Els resultats de l’estudi es translladaran també als municipis veïns de l’Alqueria, Bellrreguard i Palmera que també pateixen un problema com el d’Oliva amb la N-332 i ahir es va fer a l’Agenda Local 21 d’Oliva.

Des de la Alcaldia s’ha agraït la col·laboració desinteressada de la tècnica, Belén Lajarin, que ha treballat i contactat amb el Ministeri de Foment per exigir, al costat d’aquest ajuntament, una solució immediata a aquesta problemàtica.

Pots consultar l’Estudi Acústic complet al següent enllaç: https://www.dropbox.com/s/vvz4tikao9yu0t1/ESTUDI%20ACUSTIC%20N332-OLIVA%2005062015.pdf?dl=0