L’Ajuntament d’Oliva informa del nou servei públic de mediació veïnal, familiar i hipotecaria que es prestarà a Oliva per part del Col·legi d’Advocats de València (ICAV) i serà gestionat a través del Departament de Serveis Socials de l’ajuntament. La finalitat d’aquest nou servei és atendre tant als conflictes familiars i veïnals com els problemes vinculats amb les dificultats amb el pagament dels préstecs hipotecaris i les situacions de desnonament que puga partir qualsevol veí de la nostra localitat. El servei es prestarà dos dies al mes en setmanes alternes, una per a la mediació hipotecària, i l’altra per a la veïnal i familiar consecutivament, començant a prestar-se a partir del proper 26 de setembre. La gestió organitzativa i les cites és duran a terme a través del Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament d’Oliva. I treballaran de forma coordinada amb els assumptes de major sensibilitat social. Els encarregats de l’assessorament i mediació són advocats especialitzats de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de València que han d’exercir de forma gratuïta per als usuaris del servei. Cal remarcar, que tot i que es farà un ordre de prioritats per part dels tècnics de l’ajuntament, aquest està obert a qualsevol ciutadà d’Oliva amb necessitat de fer ús de la mediació, no imperiosament és d’ús exclusiu dels usuaris del Departament de Benestar Social. Els advocats s’encarregaran de la mediació per arribar a acords amb les entitats bancàries entre les quals: dació en pagament, estructuració del deute, rebaixa dels interessos, arrendament de l’habitatge, també assessorament de recursos i ajudes per al lloguer. Per la part de la mediació familiar i veïnal es podran donar resposta a les situacions veïnals i familiars susceptibles d’acabar per la via judicial, la mediació es farà perquè arriben a un acord. “És molt important per a nosaltres poder oferir a la ciutadania una alternativa, a més gratuïta, com aquesta per a la resolució de problemes. Creiem que mitjançant la mediació i la intervenció precoç en els problemes diaris de la gent podem arribar a evitar que el problema arribe a límits nocius, per tant era una obligació per a nosaltres apostar per un model de diàleg i consens” comenta, el regidor de Benestar Social Alex Salort. Aquest servei és finançat íntegrament per l’Ajuntament d’Oliva i ha estat possible a partir de la col·laboració entre Alcaldia i la Regidoria de Benestar Social, on a petició del seu regidor Alex Salort, s’han signat els contractes amb l’ICAV. Enllaç al CM-ICAV: http://www.mediacion.icav.es/
15 setembre 2016 | benestar social