La campanya pretén reivindicar la marca “comerç local” i la seua relació amb els veïns
El regidor de Comerç, Mercats i Consum de l’Ajuntament d’Oliva, Pepe Salazar, ha valorat molt positivament la campanya “Estem connectats”, que l’Associació de Comerciants d’Oliva ACCO va posar en marxa el passat 20 d’octubre amb la col·laboració de la mateixa regidoria de Comerç: “La campanya el que està posant de manifest és la connexió real entre el nostre comerç local i els veïns. Els comerciants d’Oliva són també els nostres veïns, familiars, coneguts, i al final, si comprem a Oliva, guanyem tots: guanyen els clients en proximitat, qualitat i confiança en les compres, i guanyen les empreses locals.”
“Estem connectats” ha inclòs una campanya de màrqueting digital, a través de les xarxes socials, amb missatges centrats en la connexió i confiança entre clients i comerç, la decoració dels comerços, el lliurament de regals per als clients (polseres) i també un concurs de fotografia dels clients-comerciants, perquè la imatge de la campanya ha de ser precisament la de les persones. Es tracta de fer valdre tot el que suposa el comerç local en el dia a dia de les persones, en la relació amb el seu poble i els veïns. En el comerç local podem veure, tocar, olorar, tastar, mentre passegem i respirem aire lliure.
Segons la presidenta d’ACCO, Rosa Llopis, “Estem connectats” està mostrant “la complicitat real que tenim amb els nostres clients, també amics, familiars, coneguts… Els coneixem, sabem el que els agrada i el que volen, i per això els podem atendre millor.”
Pel que fa al concurs de fotografia, cada comerç ha estat enviant fotografies dels seus clients, que ACCO ha publicat en la seua pàgina del Facebook. Demà dissabte es realitzarà el sorteig per tal de conéixer les tres imatges guanyadores. El dilluns es lliuraran els premis, que consistiran en tres xecs de 50 eurACCOs cadascun (50 € per gastar en els comerços associats).
La campanya “Estem connectats” tindrà continuïtat amb la col·locació de MUPYS amb les imatges d’alguns clients del comerç local, més decoració per als comerços, i més sortejos i premis en les campanyes de Halloween i Nadal.
“Estem connectats” és una estratègia de comunicació que va nàixer de la Confederació de Comerciants i Autònoms de la Comunitat Valenciana (COVACO) per tal de conscienciar la població de la connexió real de persona a persona que existeix entre el comerç local i els clients, un avantatge del qual no disposa el comerç electrònic per exemple. Una estratègia de promoció de la marca “comerç local” a la qual s’han sumat, a més d’ACCO, diverses federacions, associacions i gremis de comerciants de la Comunitat Valenciana, com ara el Mercat Central de Valencia.