– La iniciativa té per objecte generar un moviment social que pose de relleu la importància del xicotet comerç i la seua contribució en l’àmbit local
– S’ha habilitat en la plataforma Change.org una campanya de recollida de signatures amb la finalitat d’aconseguir que es proclame el #DíaMundialdelPequeñoComercio
– L’acció comptarà amb cartells, fullets, marxandatge, un vídeo corporatiu i una campanya en xarxes socials amb sortejos, sorpreses i la participació de més de 40 influencers
– L’Ajuntament d’Oliva instal·larà una gran pancarta al balcó, divulgarà la campanya en Mupis i procedirà a aprovar en el Ple la petició de la declaració del Dia Mundial del xicotet comerç.
L’Associació de Comerciants d’Oliva ha presentat hui la campanya “Xicotet comerç. És el seu torn”, una iniciativa promoguda en l’àmbit autonòmic per la Confederació de Comerç d’Alacant, Castelló i València – Confecomerç CV que persegueix la declaració d’un Dia Mundial del Xicotet Comerç per a posar de manifest el destacat paper del sector del comerç minorista, no només en l’àmbit econòmic i de foment de l’ocupació sinó també socialment i mediambientalment, garantint la proximitat, preservació del territori, promoció de productes autòctons, proveïment i dotació de servei als municipis.
La campanya ha sigut presentada per l’alcalde d’Oliva, David González, la regidora de Comerç, Mercats i Consum, Yolanda Balaguer, i la presidenta d’ACCO, Rosa Llopis.
“Xicotet comerç. És el seu torn” és molt més que una campanya de comunicació. “És un moviment social que, tal com ha explicat la representant de l’associació, reivindica “una altra manera de comprar, més pausada, més pròxima, més sostenible, més contributiva. En definitiva, més pròxima al que representa i promou el xicotet comerç” assenyalava la presidenta d’ACCO, Rosa Llopis.
Els comerços de l’Associació de Comerciants d’Oliva que participen en la campanya lluiran en els seus aparadors una cartelleria en la qual es posarà de manifest les raons per a donar suport a la iniciativa, al mateix temps que també distribuiran entre els seus clients bosses de paper amb lemes amb frases com “Power al xicotet”, “El teu consum, el teu vot”, “Proud to buy local”, “Edició Limitada” i “Fan del xicotet comerç”, sent una manera de reclamar el nombre més gran de signatures.
Segons ha explicat la regidora Yolanda Balaguer “això es durà a terme mitjançant una campanya de recollida de signatures a través de la web essuturno.com i la plataforma Change.org, on clients, veïns i públic en general puguen subscriure la petició i que s’allargarà fins al mes de desembre”.
Per últim, l’Alcalde d’Oliva ha assenyalat que “l’ajuntament sempre estarà al costat del comerç d’Oliva donat que és un dels motors econòmics de la ciutat”.