Salta al contingut

Premsa

Oliva acull una Junta de Seguretat Extraordinària de Seguretat viària entre les comarques de la Safor-Valldigna i la Marina Alta

La reunió, que ha estat copresidida pel Delegat del Govern, Juan CarlosMoragues, i l’alcalde d’Oliva, David González, ha comptat amb la participació d’alcaldes i alcaldesses de la Safor-Valldigna i la Marina Alta, el Subdelegat del Govern, la Comandància de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, la Demarcació de Carreteres de l’Estat, la Direcció Provincial de Trànsit, i el Vicepresident de la Federació de Ciclisme de la Comunitat de Valenciana.

La finalitat de la reunió ha estat analitzar la problemàtica dels accidents al voltant de la carretera N-332, i proposar mesures operatives per millorar la seguretat, principalment de les persones que practiquen ciclisme, així com de totes en general.

Entre les mesures que s’han posat damunt de la taula, n’hi ha de caràcter conjuntural, com són l’augment del nombre de controls d’alcoholèmia i de drogues, la implementació de controls de velocitat fixes i mòbils, campanyes de sensibilització i conscienciació, millora de la senyalística, reducció de la velocitat o enduriment de les penes i sancions als infractors. I altres amb un caràcter més estructural com la millora en la xarxa viària entre les dues comarques, amb inversions concretes que milloren la mobilitat, millora del transport públic, o la reivindicació recurrent de l’alliberament de l’AP-7.

Per part de l’Ajuntament d’Oliva, hi han participat, a més de l’alcalde, l’Intendent de la Policia Local, i el primer tinent d’alcalde, Blai Peiró, qui ha proposat el condicionament per als ciclistes de vies alternatives a les vies ràpides com la N-332, com els carrils bici millorats per a la pràctica esportiva, de manera que s’eviten situacions de risc amb els vehicles motoritzats.

Totes les administracions i organitzacions representades s’han compromés a cooperar i col·laborar, unint esforços i voluntats, per impulsar el conjunt de mesures tractades, en l’àmbit de les seues competències.