Salta al contingut

Premsa

S’inicia el procés participatiu del reglament de Participació Ciutadana de l’Ajuntament d’Oliva

La Regidoria de Participació Ciutadana de l’Ajuntament d’Oliva, que dirigeix Yolanda Pastor, inicia el procés participatiu per a elaborar el nou reglament municipal de Participació Ciutadana, comptant amb la veu i opinió de tots els grups polítics, el teixit associatiu i el veïnat.

El primer pas d’aquest procés ha consistit en la realització d’una sessió informativa, oberta al conjunt dels grups polítics, el dia 17 d’octubre. El 23 d’octubre es durà a terme, al Centre Polivalent, el “II Fòrum d’Associacions de Participació Ciutadana”, obert a la participació de tots els veïns de la ciutat i a tot el teixit associatiu. La jornada començarà a les 19 h.

“El consistori no disposa d’uns canals de comunicació oficials amb les associacions. Aquests canals ens permetrien una relació molt més fluida i propera amb el dinàmic teixit associatiu de la nostra ciutat” assenyala la regidora de Participació Ciutadana, Yolanda Pastor.

“Per a això, s’ha elaborat un primer esborrany del text del futur reglament, que servirà de text de partida per al debat. Amb aquest procés participatiu i l’esborrany del text a debatre, es busca crear la regulació en aquesta matèria, incorporar i detallar noves eines de participació i incorporar de forma real la participació ciutadana prevista en el text objecte de debat” –explicava Pastor- “amb la finalitat de constituir, amb aquest reglament, el Consell de Participació Ciutadana de la ciutat d’Oliva.”

En el marc d’aquesta primera fase informativa, també es realitzaran altres dinàmiques, com ara el repartiment del díptic explicatiu, amb l’objectiu de continuar informant i sensibilitzant a la població d’Oliva respecte a la rellevància d’aquesta futura normativa local i recopilar les primeres aportacions.

A més d’això, hi haurà un espai de participació en línia, en la pàgina web de l’Ajuntament d’Oliva “IMPULSAOLIVA” i hi haurà una mesa de treball amb els diferents grups interessats per a recaptar noves aportacions i valorar les propostes ciutadanes.

Finalment, es realitzarà una sessió de retorn en la qual des de l’Ajuntament s’explicarà als participants el procés per adoptar les decisions respecte a les aportacions rebudes, per a posteriorment concloure amb la tramitació administrativa requerida per a l’aprovació del nou Reglament de Participació Ciutadana de l’Ajuntament d’Oliva.

 

Els ciutadans/es que ho desitgen poden presentar propostes per tal de millorar l’esborrany del reglament de Participació Ciutadana d’Oliva abans del pròxim 16 de novembre de 2018. Cal presentar-les físicament a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (planta baixa) de l’ajuntament o enviar-les al correu electrònic mp@oliva.es