Salta al contingut

Premsa

El Consell Municipal de Turisme treballa en una nova estratègia de posicionament turístic per a Oliva

El Consell Municipal de Turisme ha celebrat una sessió de treball per a la posada en comú de projectes, tant des de l’àmbit institucional com l’empresarial, amb l’objectiu de crear les sinergies necessàries entre totes dues parts, amb la finalitat de potenciar i dinamitzar el sector turístic d’Oliva.

Entre els projectes que ha presentat Oliva Turisme per a el semestre vinent cal destacar l’obertura d’una nova ruta cicloturista, que dinamitzarà el Parc natural de la Marjal Pego-Oliva des de la part olivera, i que tindrà l’eixida i arribada en l’Oficina de Turisme d’Oliva. Aquesta ruta circular, de 42 quilòmetres, posarà en valor el sector dunar, la flora i la fauna autòctona, i també els arrossars i les salines d’aquest espai protegit. El recorregut es posarà en marxa una vegada s’instal·le completament la senyalística.

Pel que fa a la gastronomia, l’activitat se centrarà en tres esdeveniments, dos organitzats per Gastroliva, l’Associació d’Hostaleria d’Oliva, com ara la Ruta de les Tapes que se celebrarà a la fi de març, i les Jornades Gastronòmiques, i la segona edició del Concurs Internacional de Coques, previst per al 6 de maig, que està preparant Agaco, l’Associació gastronòmica Amics dels Coques d’Oliva.

Aquesta sessió del Consell Municipal de Turisme ha servit també per a acordar les dates del calendari de les reunions de treball de les noves comissions del Pla Estratègic, Oliva Activa i Oliva Gastronòmica.

Una de les novetats més importants en les quals està treballant Oliva Turisme, i que s’ha donat a conéixer en aquesta sessió del Consell, se centra en una nova estratègia de posicionament turístic per a Oliva que identifica el valor de la nostra ciutat com a seu d’esdeveniments esportius i la idoneïtat per a practicar tot tipus d’esports, tant a nivell professional com amateur.

Aquesta campanya pretén captar turisme esportiu i familiar, que valoren el clima, diversitat i proximitat dels diferents espais naturals, tranquil·litat, hospitalitat i la bona gastronomia, qualitats que són un referent en l’oferta turística d’Oliva.

En aquest sentit, la regidora de Turisme de l’Ajuntament d’Oliva, Mireia Morera ha subratllat la necessitat de realitzar una campanya d’aquest tipus per a poder tindre més potència de comunicació i difusió de la marca Oliva que “incidisca directament en l’augment del turisme de qualitat que es pretén captar en benefici del sector econòmic i empresarial d’Oliva.”

Per a finalitzar, Morera ha insistit que s’obri ara un període perquè tots els implicats puguen aportar les seues idees i suggeriments ja que “és un projecte de molts que beneficia a tots i que ens pot posicionar com una destinació líder en el turisme esportiu, familiar i gastronòmic.”

La campanya serà presentada oficialment en un mes i tindrà dues fases, una  a nivell nacional per a aquest 2019 i una altra, d’àmbit internacional, per a 2020.