Salta al contingut

Premsa

L’Ajuntament d’Oliva amplia l’atenció presencial al ciutadà amb cita prèvia i potencia l’ús de la seu electrònica

Torns amb cita prèvia telefònica, mitjançant el telèfon 962850250, i limitació d’aforaments en totes les dependències municipals

D’acord amb el procés de desescalada i adaptació a la futura normalitat, l’Ajuntament d’Oliva amplia l’atenció al ciutadà, de forma presencial, amb torns de cita prèvia i aforaments limitats en les seues dependències. No obstant això, es recomana que el ciutadà prioritze l’ús de la seu electrònica a l’hora de fer registres d’entrada.

Així, es reactiva el servei presencial de registre d’entrada en l’Oficina d’Atenció al Ciutadà i s’amplia el servei d’expedició de certificats digitals, amb l’ampliació des de tres punts d’atenció. L’edifici central de l’Ajuntament d’Oliva; l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ubicada en l’edifici del Mercat Municipal i l’Edifici Almàssera ubicat al carrer Major.

Tant per al servei de registre presencial, com per al servei d’expedició de certificats, el sistema de cita prèvia es gestiona de manera telefònica a través del 962 850 250, número de telèfon al qual cal telefonar abans d’assistir a les dependències municipals. Els horaris d’atenció presencial són de 09.00 h a 13.30 h, amb torn distanciats en el temps, mentre que a través de la seu electrònica el servei de registre digital està disponible 24 h al dia, i sense necessitat d’esperes.

Josep Escrivà, regidor de Modernització de l’Administració Municipal, explica que “d’acord amb les pautes marcades per a la desescalada, les cites prèvies es concedeixen espaiades en el temps, per a evitar aglomeracions en les dependències municipals, per aquest motiu, per tal d’evitar cues, es recomana l’ús de la seu electrònica per a formular els registres d’entrada i sol·licituds”.

PRIORITAT AL REGISTRE DIGITAL VIA SEU ELECTRÒNICA
Com que les pautes de desescalada restringeixen l’aforament i la fluïdesa del servei presencial, l’Ajuntament d’Oliva recomana l’ús de la seu electrònica per a evitar que els ciutadans facen cues innecessàries.

A la seu electrònica es pot accedir directament des del web http://sede.oliva.es/ o també des del web municipal www.oliva.es

Des de l’apartat de tràmits i gestions, de la seu electrònica, el ciutadà té la possibilitat de sol·licitar mitjançant formularis específics la tramitació de llicències d’obra major i menor, fer la comunicació d’activitats innòcues; com també sol·licitar informe urbanístic municipal o volant d’empadronament.

L’autenticació dels usuaris pot fer-se amb certificat digital ACCV en vigor, que s’expedeix des del mateix ajuntament. Per a obtindre el certificat cal demanar cita prèvia al telèfon 96 285 02 50.

“L’ús de la seu electrònica agilitza els procediments administratius i com que garanteix la seua traçabilitat, dóna més garanties als ciutadans. Per altra banda, redueix els costos administratius i és més respectuosa amb el medi ambient” assenyala el regidor de Modernització de l’Administració Municipal, Josep Escrivà.

Per a incentivar l’ús de la seu electrònica es preparen accions de promoció, assessorament i formació a la ciutadania en el maneig d’aquesta ferramenta tan útil per a relacionar-se de manera formal amb l’administració municipal.

“No tots estan familiaritzats amb l’ús de la seu electrònica, i és normal que en els primers intents de registre els usuaris no sàpiguen utilitzar l’entorn de la seu electrònica, però tot és part del procés d’aprenentatge, o bé amb formació o de forma autodidàctica, a poc a poc és més fàcil. Tot i això, hi ha molts ciutadans que, bé per falta de mitjans i o de competències, necessitaran fer ús del servei de registre presencial” comentava Josep Escrivà.

S’adjunta tutorial d’ús de la seu electrònica en PDF.