Descripció:
Procediment pel qual el titular o prestador sol·licita la corresponent llicència ambiental per a la implantació d’activitats que per la seua greu afecció al medi ambient, al patrimoni historicoartístic o a la seguretat o salut públiques, la legislació autonòmica subjecte a tal règim.
Qui ho pot sol·licitar?
Persones físiques i jurídiques
Documentació a presentar:
a) Junt amb la sol·licitud de llicència:
- Instància segons model normalitzat de llicència ambiental.
- Fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant i del seu representant legal, si és el cas.
- En cas de ser una societat, fotocòpia de l’escriptura de constitució de la societat i dels poders de representació de qui ferm la instància.
- En el cas que els sol·licitants estigueren constituïts en comunitat de béns, còpia del contracte constitutiu de la comunitat de béns, subscrivint la instància a totalitat dels comuners o qui ostente la representació d’aquests, sempre que acredite la dita representació.
- Indicar l’emplaçament exacte del local en què es pretén ubicar l’activitat, especificant la seua referència cadastral.
- En el cas que siga necessària la realització d’obres, caldrà ajustar-se a la documentació exigida en els apartats I.3.17 o I.3.19 del present Annex, en funció que les dites obres puguen tramitar-se per mitjà de declaració responsable o requerisquen llicència.
- Projecte tècnic d’Activitat en triple versió (o bé 1 còpia en paper i 3 en suport digital), que descriga les mesures correctores o de seguretat de les instal·lacions, redactat i firmat per tècnic competent, i visat, si és el cas, pel Col·legi Oficial corresponent; i ajustat a
- Justificació del compliment de la normativa urbanística aplicable.
- La instrucció 2/83, aprovada per Orde de la Conselleria de Governació, de 7 de juliol de 1983 (DOGV del 19-07-83) o norma que la substituïsca, justificant el compliment de normativa en matèria de qualitat ambiental i protecció contra la contaminació.
- Normativa sobre instal·lacions en locals (C, REBT, RITE, RSEI, etc.)
- Normativa en matèria d’accessibilitat
- Normativa sanitària aplicable i, en especial, justificarà el compliment de la normativa legal, si és el cas, sobre prevenció i control de la legionel·losi, especificant detalladament en la memòria i plans del Projecte l’adopció de les mesures preventives determinades en aquesta normativa (R.D. 865/2003, de 4 de juliol, i Decret del Govern Valencià 173/2000, de 5 de desembre).
- Estudi Acústic on es justificarà el compliment de la normativa contra la contaminació acústica vigent, conforme a l’article 36 de la llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de protecció contra la contaminació acústica, o el corresponent de la norma que ho substituïsca; i articles 40 i 41 de la vigent Ordenança Municipal de Protecció contra la Contaminació Acústica.
- Resum no tècnic de la documentació presentada per a facilitar la seua comprensió als efectes del tràmit d’informació pública.
- Certificat de compatibilitat del projecte amb el planejament urbanístic, o si és el cas, indicació de la data en què es va sol·licitar el mateix.
- Document comprensiu de les dades, que a juí del sol·licitant, gaudisquen de confidencialitat d’acord amb les disposicions vigents, indicant la norma amb rang de llei que empara la dita confidencialitat.
- En el cas que vaja a produir-se entrada i eixida de vehicles, aparcament o càrrega i descàrrega de mercaderies, s’haurà d’indicar en els plans, a fi de sol·licitar, si és el cas, i davant del servici municipal competent, el corresponent gual.
- En cas d’existir normativa específica d’aplicació, s’afegirà a l’anterior documentació quants annexos siguen necessaris per a justificar el compliment de la mateixa. Els annexos aniran firmats per tècnic competent i visats, si és el cas, pel col·legi professional corresponent.
b) Per a la sol·licitud de llicència d’obertura:
- Instància de sol·licitud de llicència d’obertura
- Certificat que acredite la deguda execució del projecte respectiu, conforme a la llicència ambiental concedida, expedit per tècnic competent i visat, si és el cas, pel corresponent col·legi oficial.
- Certificats tècnics exigits per les normatives sectorials aplicables segons el tipus d’activitat.
- Certificat subscrit per tècnic competent i visat, si és el cas, pel corresponent col·legi oficial, acreditatiu de l’eficàcia de les mesures de prevenció de sorolls i vibracions, amb indicació dels resultats dels mesuraments efectuats per Laboratoris acreditats o ECMCA, d’acord amb el que disposa l’article 42 de la vigent Ordenança Municipal de Protecció contra la Contaminació Acústica, amb les comprovacions següents:
- Avaluació del nivell d’aïllament proporcionat pels elements constructius que delimiten l’activitat en relació als locals confrontants i mig exterior, conforme al procediment indicat en l’Annex IV del Decret 266/2004 de la GV.
- Avaluació dels nivells sonors transmesos als locals confrontants, en especial als usos residencials, produït pel funcionament dels elements mecànics de l’activitat, com ara: climatització (Leq fons i font) , ventilació forçada (Leq fons i font), arrossegament de taules i cadires, obertura i tancament de persianes i altres fonts o sorolls d’impacte que procedisquen, conforme al procediment indicat en l’Annex IV del RD 1367/2007, de forma individual les fonts i amb nivell de fons inferior al màxim permés per a l’horari de l’activitat.
- Avaluació del nivell sonor de recepció exterior, produït pel funcionament dels elements mecànics de l’activitat, com ara: climatització (Leq fons i font) , ventilació forçada (Leq fons i font), arrossegament de taules i cadires, obertura i tancament de persianes i altres fonts o sorolls d’impacte que procedisquen, conforme al procediment indicat en l’Annex IV del RD 1367/2007, de forma individual les fonts i amb nivell de fons inferior al màxim permés per a l’horari de l’activitat.
- En el cas de modificació de la ubicació de les fonts sonores mencionades, descrites i incloses en l’estudi acústic de l’autorització, inclosa l’Ambientació Musical si està emparada per aquella, haurà de presentar un nou pla d’emplaçament i característiques de les fonts.
- L’altra documentació especificada, si és el cas, en la Resolució per la qual es va concedir la llicència ambiental.
Oficines on presentar:
– Ajuntament d’Oliva – Edifici de l’Almassèra, primera planta
Carrer Major, 25-27
46780 – OLIVA (València)
– Mail: oliva.inspector@cv.gva.es
– Telèfon: 661 343 892
– Horari d’atenció : 9.00 a 14.00, de dilluns a divendres
Formularis: